Asbestinventaris aanvragen
Het opmaken van een asbestinventaris gebeurt in 3 grote stappen
Tijdens het vooronderzoek lever je alle informatie aan zoals plannen, offertes van gedane werken of renovaties, attesten van verwijdering van asbest, enz. Hierna kunnen er in het systeem van OVAM grondplanschetsen opgemaakt worden en zal er een eerste indicatie zijn van waar er zich mogelijk asbestverdachte materialen bevinden.
Na het vooronderzoek volgt er een inspectie ter plaatse. Hierbij zal de asbestdeskundige inventarisatie het volledige gebouw en de omliggende omgeving fysiek gaan inspecteren an aanduiden waar zich asbestverdachte materialen bevinden. Ook zal hij bepalen waar er stalen moeten genomen worden.
Stalen worden genomen waar er twijfel is en er op basis van zicht, gehoor en de eigenschappen van het materiaal niet bepaald kan worden of het materiaal asbesthoudend is of niet. Verder zijn er toepassingen die van uit de overheid verplicht te bemonsteren zijn zoals thermische isolatie, bepaalde soorten mastiek en bepleistering.
De genomen stalen worden opgestuurd naar het labo waar ze geanalyseerd worden op het al dan niet aanwezig zijn van asbest, het type asbest en de hoeveelheid. Deze labo resultaten worden geanalyseerd en opgenomen in het attest.
Hierna kan het attest vervolledigd worden en ingediend worden bij OVAM.
Vul onderstaand formulier in of neem telefonisch contact op om een vrijblijvende offerte te bekomen.
Asbestbewijzen.be ©
BE0791.787.541